PIERWSZY – oznacza początek projektu ostrosłupa ściętego Qln. The One zadebiutował w 1981 roku na targach CES jako pierwszy na świecie monitor ze ściętą piramidą.
Kształt to oryginalny design Qln łączący estetykę z funkcjonalnością. Z dumą ponownie wprowadzamy ten ważny głośnik 40 lat później, jako świadectwo zaangażowania Qln w zaawansowany projekt i doskonałą reprodukcję dźwięku, który elegancko odnajdzie się w Twoim salonie. Wszystkie parametry techniczne dotyczące jakości odtwarzania dźwięku są obecne w naszych projektach, ale jedyną ich rolą jest odtworzenie nagranej muzyki z Twojego źródła. Nie wolno nam zapominać, że celem głośnika jest przywołanie oryginalnego wydarzenia dźwiękowego. Naszym celem jest dostarczenie takich samych emocji, jakie odczuwasz podczas słuchania dużej orkiestry, kwartetu smyczkowego, zespołu rockowego, tria jazzowego czy występu wokalisty. To właśnie ta pogoń wraz z subtelnościami i niuansami muzyki staramy się uchwycić. Qln uważa głośniki za instrumenty muzyczne. Wiemy, że dobry dźwięk zależy od komory akustycznej, podobnie jak instrument akustyczny. Ale w przeciwieństwie do instrumentów muzycznych nie tworzymy dźwięku, tylko go odtwarzamy. Qln zawsze szukał kształtów i proporcji obudowy, które zagwarantują wyjątkową kontrolę wewnętrznego rezonansu, doskonałą akustykę, doskonałą stabilność przetwornika, pasmo przenoszenia i łatwą integrację z pomieszczeniem. Qln One to właśnie ten głośnik.
ZWROTNICA:
Wykorzystujemy tę samą technologię zwrotnicy o stałej impedancji, którą można znaleźć w serii Prestige, z precyzyjnym dostrojeniem dla kompaktowej konstrukcji dwudrożnej. Wszystkie cewki mają rdzeń powietrzny, a wszystkie kondensatory są z polipropylenu. Wszystkie cewki są wypalane, więc druty są sklejone, aby zmniejszyć wewnętrzne wibracje. Zwrotnica o stałej impedancji zapewnia równomierną odpowiedź impedancji, która zmniejsza obciążenie, które widzi wzmacniacz (zwłaszcza wzmacniacze lampowe), zapewniając lepszą spójność fazową dla przetwornika. Zwrotnica jest sztywno okablowana, aby zapewnić najlepszy kontakt między komponentami z jak najmniejszą liczbą punktów styku. Każdy element jest miękko klejony, aby zwiększyć tłumienie i zminimalizować wibracje
Głośniki do tego modelu zostały specjalnie dobrane i opracowane na zamówienie przez nas wraz ze skandynawskimi producentami, aby oferować najnowszą technologię przetworników. Przetwornik średnio-niskotonowy ze stożkiem papierowym Reed z wbudowanym miedzianym pierścieniem w systemie magnesów i tytanową cewką , zapewnia symetryczną i wyższą dynamikę w zakresie średnich tonów, jednocześnie tłumiąc zniekształcenia intermodulacyjne. Skutkuje to spektakularną reprodukcją głosu i zdumiewającą dynamiką mikro/makro, rzadko spotykaną w kompaktowych głośnikach dwudrożnych. Głośnik wysokotonowy o szerokości 25 mm zapewnia doskonałą prezentację wokalu i doskonałe obrazowanie w szerokim obszarze odsłuchowym. Jego duże obramowanie, wbudowany miedziany pierścień i tekstylna membrana kopułkowa zapewniają płaską charakterystykę częstotliwościową powyżej 30 kHz z wyjątkową dyspersją poza osią. Tylna komora akustyczna zapewnia niską kompresję i obniża rezonans systemu głośnika wysokotonowego znacznie poniżej punktu podziału.
Kable i złącza głośnikowe Okablowanie wewnętrzne to nasz własny, specjalnie zaprojektowany kabel zoptymalizowany do użytku wewnątrz głośnika. Wszystkie komponenty są starannie dobierane ręcznie i indywidualnie testowane pod kątem wszelkich odchyleń. Terminale NexgenTM z czystej miedzi firmy WBT.
OKABLOWANIE:
Dla serii Prestige zaprojektowaliśmy własny drut wewnętrzny. Druty z litego rdzenia z czystej miedzi owinięte wokół rdzenia polipropylenowego w celu zmniejszenia liczby połączeń między każdym rdzeniem drutu. Przewody (+) i (-) są galwanizowane w wytłumionej gumowej obudowie izolacji akustycznej, aby zmniejszyć wibracje i tarcie między każdą częścią. Materiał izolacyjny to czysty polipropylen bez materiału kolorowego, aby uniknąć negatywnego wpływu koloru na współczynnik izolacyjny.
TERMINALE:
Najwyższej jakości złącza WBT Nextgen® z materiałami połączeniowymi wykonanymi ze srebra/miedzi są stosowane w celu zapewnienia najniższych możliwych zniekształceń i strat sygnału. Zwykle używamy tylko materiału z czystej miedzi. Powodem używania posrebrzanych złączy zamiast czystej miedzi jest to, że chociaż srebro również się utlenia, zapewnia czystszą, długoterminową powierzchnię połączenia. I chociaż powszechnie pozłacane są dobre i często stosowane , to nie jest najlepszy wybór w tym przypadku.
Sonicznie terminal posrebrzany okazał się lepszy.
GŁOŚNIKI:
Nisko/średniotonowe i wysokotonowe zostały specjalnie dobrane i opracowane przez renomowanego duńskiego producenta przetworników Scan Speak, oferującego najnowszą zaawansowaną technologię przetworników XXI wieku. Wyjątkowo powlekany Kevlarowy przetwornik nisko-średniotonowy z wbudowanym miedzianym pierścieniem w systemie magnesów zapewnia symetryczne wysterowanie i wyższą dynamikę średnich tonów, jednocześnie tłumiąc zniekształcenia intermodulacyjne. Rezultatem jest niezwykła reprodukcja wokalu i zdumiewająca dynamika mikro/makro z kompaktowej, dwudrożnej konstrukcji głośnika. Unikalny głośnik wysokotonowy Illuminator zapewnia również doskonałe obrazowanie we wszystkich pozycjach odsłuchowych. Jego duże obramowanie i tekstylna membrana kopułkowa zapewniają płaską charakterystykę częstotliwościową powyżej 30 kHz z wyjątkową dyspersją poza osią. Unikalny system magnesów AirCirc i jego tylna komora dodatkowo redukują odbicia i tłumienia rezonansów.
Impedancja: 8 omów
Zalecany wzmacniacz: 25-250 W RMS
Głośnik wysokotonowy: 25mm, szeroki surround, miękka kopułka z tylną komorą
Głośnik niskotonowy: 176 mm, stożek papierowy Reed Czułość: 87,5 dB SPL 1 wat 1m
Wydajność niskich częstotliwości: -3dB 45Hz
Obudowa: 21 mm z filozofią Qboard®
Terminal: pojedynczy WBT
Wymiary (WxSxG): 390x265x372
Waga: 14,0 kg każdy
Wykończenie: fortepian orzech, orzech matowy, biała satyna